09 December 2008

beraya di perantauan

semalam raya haji.
tp mcm biase, aku beraya kt sni [indonesia]
tp hari tu dah blk raya aidilfitri
tu kali pertama raya kt kampung setelah tiga tahun beraya kt sni..
sedih?
sedih tu memangla sedih..
mase takbir kdg2 tak thn sebak..
semalam aku bangun kul enam setengah
sembahyang raya start pukul tujuh pagi.
khutbah mcm best...
ntah sape bg [budak msia gak yg bg khutbah]
mlm sebelum raya, kitorg bukak pose ramai2 kat aula [surau]
mase tu aku hepi gile
lame tak jumpe juniors n seniors..
mlh budak batch sndri pun lame tak jumpe
yelah, masing2 sibuk dgn urusan masing2..
pagi raya aku tak kne jaga kt hospital..
tp ade membe aku yg kne jaga...
dari 7pg smlm smpai da 2 ptg td lak tuh..
cian kt diaorg...
aku ckp nk jenguk diaorg kt rumah sakit tp aku g tito lak. [suri kwn2]
pg raya kitorg mkn bihun...
pastu dak lelaki sembelih lembu [bkn utk korban, tau]
siap je lapah kitorg msk ramai2 [aku tak tolong... slalu msk2 ni dak2 yg belum klinikal yg buat]
aku tolong mamam je..
hihi....

mlm smlm lak ade mjlis kt LT5 [lecture theater]
ade nasyid budak2 lelaki nyanyi
best!
plg mengancam ade yg main rebana mantap giler.
aku terkesima tgk dia main..
hebat!
ade gak senior yg da nk grad bg ucapan..
tgk diaorg, aku rase mcm2 feeling
sdeh diaorg da nk tingglkn kitorg
tumpang gembira atas keberhasilan diaorg
jeles sbb diaorg da nak abis sdgkn aku satu department pun tak abis2.
isk cemane ni???

minggu dpn nk exam
minggu ni digelar minggu renjatan
kerana semua harus dipelajari dan harus diurus minggu ini!
ni pun br blk dr LB..
dua jam tunggu dokter kt sane...
dia ngh meeting
pastu dia lupe aku ngh tunggu dia, dia g borak2
bile dia nk blk, dia terkejut tgk aku.
dia kate sori dia lupe.
seb baik dah setel urusan aku ngan dia...
mintak sign je pun
huuhu....


bersama ini aku bg korg tgk gbr aku beraya kt sni thn2 lalu
gbr thn ni takde sbb aku nye kamera da ilang..
enjoy


mkn2 pg raye
kwn2 aku ngah msk rendang. huhu
raye kt umah prof
bnyk foods!!!
aku d pagi raye.. hehe

4 comments:

Ili Khalil said...

Selamat hari raya korban doktor!

ainulrhy said...

selamat hari raya, kak ili!
eh belum jd doktor la..
hihi

Anonymous said...

korang celebrate sme ngn student m'sia ke campur ngan semua2. Mcm meriah je siap ade konsert nasyid lgi.

ainulrhy said...

celebrate ngan dak malaysian je. dak indonesian slalu blk kampung... huhu.. kdg2 diaorg ade wat open house... kitorg pun join la... mkn free.. huhu.....
erm mmg meriah...
rmai yg talented tau!