17 September 2010

biar apapun akhir cerita ini

biar apapun akhir cerita ini, 
aku tidak mungkin akan lupa kata2mu yang sering kau ulang
"ada/ tidak adanya saya, saya mau kamu jadi wanita baik2"
dan air mata kamu.
dan alunan surah2 yang kau dengarkan di telinga aku..........., hingga air mataku bercucuran........
kadang, aku merasa tidak layak untuk merasakan semua ini.
dan seringkali aku menangis kerana tidak mahu semua ini berakhir.

andai saja kita bertemu sejak dulu.
andai saja kita tidak perlu bersedih memikirkan masa depan.
dan andai saja semua masa lalu seperti kertas putih bersih..........
aku masih ingat saat semua kelihatan kelam dan kelabu,
kau bimbing aku dan berkata 'kain yang kotor jangan ditambah noda'

kepada semua hati yang telah aku sakiti, maafkan aku.
aku tahu selama ini aku bersalah kerana menyalahkan takdir.
tapi izinkanlah aku untuk bahagia.

mulai hari ini, aku tidak mahu lagi seperti dulu.
biar apa pun akhir cerita ini..............

No comments: