18 May 2010

sinyu

saat aku melihat dia dan 'si dia',
tiba2 secebis rasa membekas di hati.
lalu aku lihat sekeliling.
dan aku lihat......
tiada siapa melainkan kau.

saat aku dihulur sebuah kad cantik bersulam bunga,
tiba2 rasa aku merasa sedih.
lalu aku terokai ruang hati.
dan aku menemukanmu sekali lagi.

dan kau......
tetap menemani aku.
menyelimuti aku saat sang gembira pergi.
membungkam hawa sekitarku........

boleh tak aku panggil kau 'sinyu'?
tapi aku panggil kau sinyu,
bukan kerana kau mirip teman antagonis dalam Doraemon itu.
bukan.
tidak sekelumitpun kamu sama dengan dia.
tapi sekurang- kurangnya.....
ia tidak sekelam namamu.

pergi jauh2, sinyu!
aku tidak mahu kau terus di samping aku.

apa? 
kau tidak mahu dipanggil sinyu?

baiklah SUNYI,
mulai hari ini aku tidak akan lagi berteman denganmu!


p.s. thank u ayu_caro for kicking 'sinyu' outta my life. u r such a GREAT friend!
 ayu and me
ehe~

No comments: