25 February 2009

hospital sangat busukkkkkk

penat,letih, lesu, bau...
itu pendapat aku mengenai bahagian interna...
bilik khusus untuk student clinical ade air cond,tp blik patient kipas pun xde..
dan bau kaki diabetik sgt2 menyiksa aku!
berikan aku udara segar!
mlm td lak ade patient diabetic ketoacidosis menguap kt muke ku btul2 mase aku hirup nafas.
nak termuntah aku bau keton yg menusuk hidung...
arghh..
aku tau itu bukan salah mereka...
tp aku xsngaje nk termuntah...
bau kaki diabetik pun kdg2 aku rase melekat kt badan aku...
kalian boleh anggap aku teruk...
mintak maaf para pesakit tersyg....
aku tau aku harus kuatkn smngt..
harus jadi dokter yg baik..
yg selalu senyum dan tanyekan keadaan pesakit aku terutama waktu aku follow up tanda vital mereka pada setiap pagi.....

interna sangat penat sebab sangat banyak shift...
minggu lepas ade satu shift yg tiga hari tiga malam...
mlm semalam ade shift..
mlm ni pun ade lagi....
rase mcm nak demam...
xlarat sangat...

tapi kan.... dekat ER.... ade dokter2 bedah yg sangat2 macho!
sangat2 pandai..
ok, dokter lain pandai gak...
tp bedah sangat WOW!
huhu...
ksian senior2 yg kat bedah xbalik umah sampai seminggu...
sampai bwk beg tarik walaupun umah dpn hospital jew...

chaiyok2 seniorku...

dan juga untuk diri aku.....

untung ade kasut baru yg sangat2 comfy.....

best giler la kasut ni!
xsakit kaki wlaupun bnyk berjalan!!!
superb!

5 comments:

Ili Khalil said...

ary crocs memang best! kak ili pakai crocs alice, and tumut kaki yang crack pun dah tak crack dah. kaki dah cantik.

ainulrhy said...

huhu..
setuju!!!
rase nk beli sume kaler jew.. hikhikhik

Ili Khalil said...

Kak Ili nak beli Crocs Malindi macam Ary tu. Cis Ary dah beli dulu.

Nak beli warna coklat. My frens kat sini yang 9 orang tu, semua pakai Crocs tau.

ainulrhy said...

waaa team croc la ni eh...
huhu...
hebat2...
ala beli je la... bkn nye kite dkt2 pun.. hihihi

Ili Khalil said...

Takde duit lagi lah.