03 December 2009

erk, jangan sembelih aku!!!


"ibu, mau beli ayam?" tanya seorang budak kecil sambil menghulurkan seekor ayam HIDUP ke wajahku.
mase tuh budak kecik tak pakai selipar tu buat aku sangat bengang.
1st, aku mude lagi lah!!!!!! panggil aku 'ibu' macam panggil aku 'makcik' tau!
2nd, aku pakai cantik2 sambil bawak beg berisi laptop, takkan lah aku nak beli ayam! memang salah aku sebenarnye sebab aku pergi jalan2 kat pasar.err.... bukan jalan2 sebenarnye. untuk pergi ke bangunan forensik, aku kene jalan kaki melalui pasar. boleh je naik beca tapi aku nak save duit (dekat macam tuh pon rp5000 ke? baik aku jalan kaki! )


  
kat sini mane2 ade beca. 
tak macam kat Malaysia. kat Melaka je aku pernah jumpe beca   

cerita ayam tuh cerita minggu lepas. tapi setiap hari kecuali hari ahad aku masih jalan kaki lalu pasar tuh dan masih sering ditanya, 
ibu, mau beli ayam? 
embak, mau naik beca? (abang beca pandai sikit sebab tak panggil aku 'ibu') 
kangkung, bu? 
mangga, mangga (sekarang musim mangga ke? banyaknye mangga!!!!)

pagi tadi ada 'case photos' yang diberi kepada kitorang. kitorang boleh tengok tapi tak boleh copy dalam laptop. tapi selepas tgk gbr tuh, aku tak rase ade orang nak copy gambar tuh. sebab case kitorang adalah "mangsa sembelihan".
bukan ayam yang disembelih, tapi orang!!!
OMG, aku rase macam nak pitam je tgk gbr tuh. tp puas dok pujuk hati, "Rileks Ainul, kan nak belajar...."
dan aku 'take note' untuk tak tgk muke korban tuh. nnti takleh tido lagi malam2.
tapi sampai skrg terbayang2 lelaki tuh...
nape lah aku asyik terbayangkan dia. 
kalau terbayangkan Jacob kan best...
 
makhluk ber'six pack' nih macho sangatlah!!!!! 
berdarah2 hidung tgk dia!


anyway, Makassar skrg dah tak panas sangat. xmcm dulu. air takde letrik pon xde. 
skrg alhamdulillah semua da ade.
cume bf je takde lg. hahaha
(mr s bukan pakwe saye, and he will never be)
Mr S, u ni jatuhkan saham i je lah! 

haishs

oklah, dah mendung lagi.. time camni best tido. 
ngehngehngeh

2 comments:

mr.kordes said...

iudng tu berdarah tk doc!hahaha...

ibu?mmg la org indon pgl awek ibu kn waks?

ainulrhy said...

ibu untuk org da kawen je la waks! i belum kawen. so kne panggil 'embak'.