09 December 2009

kene halau dari shopping complex

hari ni adalah hari anti korupsi (anti corruption).... dan dari semalam orang dah kata yang hari ni jalan akan macet (jammed) besar2an.

alkisahnya harini kitorg yang selalunya boleh balik pukul 1.30 kene balik pukul 2.
bile dah pukul 2, org yg selalu nak cepat2 balik, jln slow2. takde mood nak balik kalau jalan jammed. nnti pns2 dalam pete2 buat stress je.
so aku dan 4 org kwn aku planned nak pergi MTC. daripada stuck tgh2 kesesakan lalu lintas, baik lepak kat mall, kan?
ternyata kitorg slh buat decision!
sampai je kat padang karebosi, segerombolan org2 dengan bendera2 tertulis anti korupsi memenuhi jalan.
pintu MTC semua ditutup kecuali pintu depan.
kitorg pon menyelip masuk dan pergi ke tingkat 4.
sampai tingkat 4 terus aku cari kedai Nasi Bakar faveret aku. tapi tak sangke kedai tu dah jadi kedai ayam goreng!!!!
dahla tu satu2nya kedai yg aku tau ade jual nasi bakar!
sedih betul.....
lepas tu aku duduk sambil fikir nak makan ape....
tiba2 ada pengumuman.
aku tak dengar sangat apa dia cakap sebab bising. pastu nampak ade orang lari2.
'eh, kenapa pulak nih?'
lepas tu barulah aku dengar "....akan ditutup dalam 10 menit"
aku, fitrah dan wani terpinga2.
akhirnya, kitorg pon bangun dan ikut semua orang keluar dari MTC.
ada orang kata ada kebakaran (tapi mana sirennya?)
aku pulak terfikir bom.
yelah, tempat dah sesuai. di tengah2 keramaian dan pada hari bersejarah kan selalu ada pengeboman?
tapi dgn muka dan langkah maintain, aku dan kwn2 aku keluar. bnyk gak org panik.
aku fikir, "kalau aku mati nanti, agak2 mcm mane diaorg nak identify aku?" (tadi baru belajar forensik pasal identification mangsa)
sengal je aku ni eyh?
patutnya mengucap ke..
kotnye tiba2 bom meledak, kan mati mcm tu je.
mmndgkan bnyk org panik, ada announcement baru cakap 'semua baik2 saja'
tapi still ade org lari2. aku ckp kt kwn aku, jgn lari, nnti terpisah susah nk cari balik (mcm takde handphone je kan?) hehehe..
akhirnya kitorg keluar dari MTC in one piece. tapi muke semua orang cuak je...
kat luar jumpa Imi dengan Ana. diaorang pergi beli roti tadi. ingatkan nk jumpa kat tingkat 4. tapi last2 jumpa kat luar tuh balik.


lepas tu kitorang cari pete2. baru je nak naik pete2 tuh, aku nampak org pakai jaket biru ramai2 jalan kaki menuju ke arah kitorang. apa lagi, lintang pukang kitorang lari kejar pete2 (kitorang lari2 pakai skirt... aku rase nak tergelak bile fikir balik)



 gambar ni diambil dari dalam pete2. 
mase dekat2 aku tak berani ambil gambar. takut nanti kene pukul.

(sape tak tau pete2 tu ape, untuk kesekian kalinya aku bgtau, pete2 tu van yg digunakan sbg public transportation)

anyway, kitorang lari sebab tak nak dok tengah2 org tgh demo tuh.
diaorang jalan tenang je... tapi menurut dr Peter dalam kuliah minggu lepas, kalau dah petang2, panas2, takut polis nanti dah penat dan start pukul orang.
(ini adalah kisah benar. dulu pernah ada student dipukul gara2 demo sampai petang dan gara2 diaorg caci maki polis. polis yang dah penat dan kelaparan pon mulelah memukul student. paling kesian ade yg kt dlm kelas tengah belajar pon kene pukul)


fuh... nasib baik bukan kes bom. buat cuak aku je.....

p.s. dengar kat radio budak2 demo tuh pergi lempar batu kat KFC. ape kaitannya anti corruption dgn KFC?
nak demo, demo damai2 je lah. haishs...

5 comments:

DeCaDe said...

klo nk demo.. demo la cara rasional.. ni nk demo emo2.. ape nk jd~

Anonymous said...

hah~
tau takot
wahahaha~
cuak lor
sib baek tak tercabut skirt ko tu

ainulrhy said...

::kamen::
yup. apparently org kt sini semua marah sbb diaorg rosakkan kaca KFC and kereta org. kt jkrta pon diaorg demo aman2 je...

::ayu::
erk... kalo tercabut skirt habisla i kene kejar nanti. wakakaka

mr.kordes said...

igtkn ape pete2 tu..hahaha...

asyik merusuh je sana eks..sini pun sama..huhu...

klu bom..tkut gak waks!

ainulrhy said...

erk.. malaysia ade rusuhan ke?? bukan kalau demo je dah kne tangkap?

yup.. mmg takut kalau bom.. sumpah cuak giler!