25 September 2012

ARHJ part one

pada 2 Mei 2012, sebuah pesanan di halaman mukabuku mencuri perhatianku.

hye
awak HO hospital melaka ye
.........
.........
...............
lupa nak cakap, blog awak best!

' hehe. betulke blog aku best? dia ni saje je nak ngorat aku dengan ayat tu kan? kan?' fikirku di dalam hati
Tiba- tiba aku teringat lirik lagu Najwa Latif
Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar pesan dan suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..


bagiku,  perkenalan adalah sesuatu yang klise.
tapi perjalanan sebuah kisah, kadang sama, kadang berbeza.
dan biarpun perjalanannya sama, kesudahan juga boleh berbeza, kan?

persoalannya sekarang adalah persis dengan apa yang dia tanyakan aku pada Ahad lepas.
Adakah....
JODOH datang bersama CINTA, 
atau 
CINTA datang bersama JODOH?

aku terdiam.
puas otakku memikirkan jawapannya.
hmmm...
adeh.
sekali fikir macam soalan ayam dan telur pulak *1
huuuuu~
pening pening.
tiba- tiba aku teringat sesuatu.
aku pernah cintakan seseorang, tapi tiada jodoh. 
dan kini dia sudah mendirikan rumahtangga dengan orang lain.
jadi, jawapannya jodoh datang bersama cinta la kot?

dia kata jawapan aku betul*2
"x semestinya orang yang kita cinta tu jodoh kita kan  " kata dia lagi


soal hati, tanyakan kepada yang terkurung di dalam sangkar rusuk.
soal masa depan, hanya ALLAH yang tahu.


footnote
1:  Ayam wujud sebelum Telur? atau Telur wujud sebelum Ayam? haaaa... jawab jangan tak jawab....
2: yes, aku betul! ^^


No comments: