22 September 2012

VERSUS!

 "buat anda yang mahu berubah,
berubahlah walaupun payah
berubahlah, ke arah hidup yang lebih indah
hidup dan masa muda sekali cuma
sanggup nak sia- siakan tanpa Redha Nya?"

meremang bulu roma ku membaca kata2 di halaman pertama Novel Versus ini.
teringat saat aku memuji seseorang.
lantas dia memintas "awak nak tahu erti baik?"
"baca versus karya Hlovate" katanya lagi..


keesokan harinya, aku terus ke MPH.
lama aku mencari.
saat kecewa mulai menyelubungi aku, terlintas di fikiran untuk bertanya.
dan Alhamdullillah, sisa satu naskah!
aku keluar dari MPH dengan menggenggam erat naskah terakhir itu dengan bangga.
"lepas ni kene terus baca!" tekadku.

mula2 baca memang PENING!

bahasa street yang sungguh confusing.
tapi menunjukkan betapa penulis begitu mendalami wataknya.

tapi bukan itu yang penting dalam novel ini.
yang penting adalah jalan ceritanya.


"......bukan mudah untuk berubah
dari tanpa arah ke sejadah,

dari tepi jalanan ke sujud menghadap Tuhan....."


" it's never too late to start selagi belum mati "


ok headache tak hilang2. i will continue my review later (kalau rajin)
huuu~

No comments: