05 July 2009

takut nak masuk neurology


dari dulu aku takut nak masuk bahagian ni..
alasannya.. sebab bahagian ni hanya sebulan, dan macam sangat penat...
huhu.. pemalasnye aku ye....
tapi akhirnya, aku stase di neurology juga
takleh lari2 lagi (sbb bulan depan dah puasa nanti lagi tak sanggup! huhu)
minggu depan aku bertugas di rumah sakit Labuang Baji..
perjalanan ke sana sejam dari apartmentku!
huwaaa....
jam 6 sudah harus keluar dr rumah dan naik pete2 sorang2.
hanya aku 'gadis malaysia' yg masuk neurology minggu depan.
(ini kali kedua aku masuk department sorg2. harus berdikari. huhu)
xsuke jugak masuk satu department tu rmai2 Malaysian. 'mencolok' sangat.
xsuke kena tegur kitorg 'kurang gaul'.
ehe~
sebenarnye ade satu posting yg tulis tak setel2.
mls betul nak update.
tp sbb aku tgk di 'feed list' ku, selalu sangat ade org dr attenheim, buddenburg datang melawat blog aku. tp aku ni x update2, so aku pon menulis update ini supaya 'pembaca setiaku' tak kecewa. huhu.

update mengenai diri aku.....

aku dah lulus dermatology. alhamdulillah....
besok akan bermula kisah aku bermain dgn tukul refleks, skor GCS dan skor hasanuddin, dan para pesakit stroke dan yang sewaktu dengannya...
aku harus belajar lebih semangat!!!!!!!!!!

sejak dua hari ni sakit kepala selalu datang. mungkin makassar terlalu panas.... haishs...
oh ya, aku berazam untuk kurus! huhu.... nanti tak muat lak pakai kebaya mase raye. lalala~


update mengenai Indonesia
manohara berlakon dalam drama berjudul 'manohara' yang menampilkan kisah 'penderitaan' dia.
dapat 12miliyar, beb!!!!
balik2 je jadi milionaire...
huh...
aku sudah muak dgn nurses yg suke perli aku (mereka sokong manohara, itu sudah pasti)
tapi biasanya dokter yg open minded akan mengatakan kita tidak harus campur hal rumah tangga orang dan tidak bisa 'to judge a country by judging one of its citizen who we barely know, rite?'

oh ya, tidak lama lagi pilihanraya presiden indonesia..
bertambah hangat makassar yg sangat panas ini... hmm

minggu depan pasti aku sangat sibuk. untung masih boleh online gune handphone (buka facebook saat jaga adalah wajib!) huhu

oklah...
tak larat tangan menaip.
mata dah berat gara2 makan bakso jumbo yang sedap tapi kuah tawar meleset. huhu...


last but not least.....
NEUROLOGY department, here i come!!!!!!!!

4 comments:

Unknown said...

yosh2~ gudluck in new posting~ fighthing!!~
eh,BM ko dah mcm bunyi sane eh~hee..

ainulrhy said...

thanks!!!!
mmg BM aku dah aneh.. huwaa... dah tatau bahase ape aku ckp dah. *sigh...

hisyam said...

ainul org ettenheim ckp trima kasih. die mmg ske membaca belog rakan2

ainulrhy said...

same2 my fren...
lame xdgr berita ko...
keep in touch, ok?