07 August 2009

teka ini bunyi ape


pukul enam petang.....
aku duduk di sofa empuk di CVCU sambil pura- pura membaca buku.
(pura2 je... takde mood nak belajar time tuh)

aku tengok nurse kat sebelah aku yang sedang hamil 8 bulan.
"mak ai, besarnye perut dia!" fikirku.
dia tengah khusyuk menonton TV
; cerita boys before flowers.
:oh, sangat banyak
lelaki hensem dalam cerita tuh!:
bunyi TV menghentam gegendang telingaku.
dan tiba2 aku rasa nak cuba 'describe' bunyi2 yang aku dengar di CVCU tuh.
agak2 boleh teka tak bunyi2 ini?

Tit tit tit...tit tit....tit tit tit...tit tit
ini bunyi monitor yang dipasang di dada pasien.

Kring- kring!!

ye, mestilah bunyi telefon, atau lebih dikenali sebagai i-phone. bukan i-pod ye. (i = internal)


Flip flop flip flop
seorang nurse lelaki yang berbadan besar tapi sangat pandai sedang berjalan dengan selipar jepunnya


uhuk uhuk uhuk uhuk

pesakit di katil 1 yang sedang batuk. takpe, ade ubat dia dah. kejap ladi dia minum baiklah.


Sssssssss... celepak celepuk.....sssssss
nurse berkulit putih dan berambut panjang yang sangat cantik tengah basuh tangan. oh, maaf ya.. dia sudah ada suami.


Krok krok

bunyi perut aku. Lapar. aneh ya bunyi perut aku?

Zzzzzz...iiiii......zzzzzzzz......iiiiii
kawan aku sedang berdengkur. huhu. woits, tido time keje!


Tii~ ni nit.....

bunyi handphone. Ade SMS dari pangeranku. weee-


ok. masa pergi makan dengan si pangeran. bubyeeeee!


jam 1815
7 Ogos 2009,

CVCU, Makassar.

p.s. photo taken from
here

No comments: