02 January 2010

presenting, singer of the day!


pagi tadi, aku kene pilih sama ada nak pergi department Forensik (hari ni tak cuti, dan hari ni hari terakhir aku kat forensik) atau nak pergi hospital bersalin Siti Khadijah untuk melapor sebagai new student dekat department Obgyn.
and of courselah i had to choose Obgyn. jika tak melapor aku tak boleh masuk any department selama 3bulan! oh, my........ padahal kalau tak dtg forensik hanya kene tambah satu hari je.

kelengkapan untuk masuk obgyn, ialah:-
kene ade nametag, gambar (macam biase setiap department kene bagi gambar... celebrity la katekan), duit yuran (rp80k), dan kene sedia untuk melapor depan dokter dengan format: nama, umur, asal, university, batch, obgyn bahagian ke berapa, lepas obgyn nak masuk department mane, dan status (single or taken). lepas cakap semua tuh, WAJIB menyanyi.
oh no! aku dah la tak reti menyanyi. malam sebelum kene melapor aku practise bagai nak rak, siap search lirik lagu Bukan Cinta Biasa lagi kat internet. aku tau dokter tu suke lagu cindai. tapi mamposlah kalo aku nyanyi lagu cindai! merosakkan lagu jek!
mase aku nyanyi, badan aku menggeletar. suara pon 'shaky' je. macam spageti dah badan aku..... gila nervous!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kalau depan budak2 yg same dgn aku takpelah. ni sampai lebih 20 orang tengok! semua orang tengok muke aku lak tuh!!!!!!! haishs... sumpah tak nak ulang moment macam tuh lagi!

esok dah start duty nih... i'm still nervous..... balik je tadi terus tido. tadi mase tengok kwn2 yg tgh kt department obgyn tuh, semua mata sembab, agak tak terurus (sorry to say that)... i'm sure i will look horrible in another five weeks.
apepun, tolong ibu melahirkan anak mesti best, kan? walaupon penat, tapi ada kepuasan bila tengok bayi comel lahir. itu yang aku rase mase posting dekat Pediatric (kanak2) dulu..


i can't wait to start yet i'm so scared. but i had no choice rather than moving forward and succeed. haiyak!!!!!! (kicking the negative thinking from my brain)
ehehe~

6 comments:

Precious said...

U go girl!

ainulrhy said...

thank u dear ^.^

ainulrhy said...
This comment has been removed by the author.
mr.kordes said...

u rock doc!n rare!

Romeo May Cry said...

kamu seorang yang sangat berjaya...
cara hidup yang kamu bawa adalah cara org2 yang berjaya...
walaupun terlalu banyak tekanan dan kesukaran...hadapilah dengan penuh ketenangan dan keredhaan, sentuhilah hari2 kamu dengan senyuman, sekiranya ia menjadi, ia adalah satu hadiah istimewa buat kamu, sekiranya ia tidak menjadi, percayalah...kamu tidak akan hidup sia-sia...kerana...
kamu memiliki itu.

ainulrhy said...

pakcik: asyik2 ckp i ni rare... i'm just another future doctor lah. hihi

badrul: thank u.... i do hope i can succeed one day ^.^