29 December 2012

kenapa saya cengeng sangat? (ARHJ part 40)

semalam aku bermimpi buruk.
dan saat dia membangunkan dari tidur pagi ini, hati masih terasa sangat berat.
seolah- olah dia telah betul2 meninggalkan aku sendiri.
dan tanpa disedari air mata mengalir di pipi...

suatu hari, aku bertanya kepada dia;
"kenapa saya 'cengeng'1 sangat?"

dan ini jawapan dia;

1. Allah kuatkan bahumu untuk menjaga anak2 kita.

2. Allah lembutkan hatimu untuk memberi rasa aman dan tenang.

3. Allah kuatkan peribadimu untuk terus berjuang di saat yang lain menyerah.

4. Allah berikan naluri untuk mencintai seseorang dalam apa jua keadaan.

5. Allah kuatkan batinmu untuk tetap menyayangi walau disakiti orang yang kamu sayang

aneh. apa pun yang terjadi, dia tetap akan mampu membuat tangisku berhenti dan kembali tersenyum girang dan ketawa sampai terbatuk2.
huhu~

Engkaulah cahaya dalam hidup yang penuh kegelapannya
Rasa kesakitan dalam dada menghilang pabila kau berada. 2


 footnotes:
1. cengeng = kuat menangis, kuat merajuk

No comments: