30 October 2012

apa yang paling jauh dari kita?

aku bersyukur kerana sesuatu yang paling jauh dariku sangat2 jauh dan tak tercapai olehku. 

walaupun ada orang nak bagi aku sebuah audi orange free of charge untuk pergi ke tempat yang jauh itu, aku tetap tak nak pergi!

audi orange!!!

lagipun sekarang ada AES. 
ada fofie (ford fiesta) orange pun dah 'ter'bawak sampai 180 dan kene saman.
ape lagi kalau ada audi...

si oren saya. safety driving ye kawan2. lol

selamat tinggal masa lalu. 
kini aku ada ceritera baru.
tetaplah kau jauh dariku.
kerana aku takkan mungkin akan kembali!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Imam Ghazali pernah bertanya " Apa yang paling jauh dari diri kita di dunia ini?"

Murid-muridnya ada yang menjawab negara China, bulan, matahari dan bintang-bintang. 


Lalu Imam Ghazali menjelaskan bahawa semua jawapan yang mereka berikan adalah benar. 

Tapi yang paling benar adalah "masa lalu"

Bagaimanapun kita, apapun kenderaan kita, tetap kita tidak bisa kembali ke masa lalu. 

Oleh sebab itu kita harus menjaga hari ini dan hari-hari yang akan datang dengan perbuatan yang sesuai dengan ajaran Agama.

No comments: