05 October 2012

ARHJ? (an epilogue)

seorang temanku kerap bertanya......

apa tu ARHJ?

 dan aku terus mengelak menjawab pertanyaan itu.
kerana jawapannya semua ada di gambar ini...


 lalu yang lain bertanya.
ini kisah benar ke?

aku tertawa sendirian.

boleh jadi aku hanya 'mencipta' insan sempurna itu.
boleh jadi "prince Charming" itu memang wujud.
dan boleh jadi keduanya2.

adakah 'aku' dalam ARHJ memang aku?
dan adakah 'dia' memang dia?
atau semua ini hanya imaginasiku?

ya, aku akui.
aku memang sering berangan.
itu adalah kenyataan yang tak dapat disangkal lagi.

tapi apa kebenaran yang terselindung di balik coretan ringkas setiap 'part' ARHJ ini?

kepada semua yang kerap bertanya...
 maafkan aku.
erti  sebenar ARHJ hanya akan kuberitahu pabila tiba saatnya.
dan usah tanyakan aku apa penghujung cerita ini,
kerana aku juga tak pasti~
 

so, just read the story and enjoy, okay! ^^


No comments: