15 October 2012

tabah dan sabariah (ARHJ part thirteen)

tahu tak...
ada banyak sebab kenapa aku suka dia.
dan antara sebab aku suka dia adalah kerana dia selalu kongsi ilmu dengan aku.

suatu hari, kami berselisih faham (1)
dan aku terpaksa memujuk diriku sendiri sebab dia mengaku 'tak pandai pujuk perempuan' (2)

"orang pandai pujuk diri sendiri ni sebenarnya tabah tau
eh bukan, tabah dan sabar....
tabah dengan sabar ni kene jalan seiring....
dia tak boleh jalan sorang satu kat depan, sorang satu kat belakang" katanya (3)

saat itu, tanganku sibuk bermain dengan stamp pad merah yang ada di hadapanku (4)
otakku ligat membayangkan kata- kata dia...
tabah dan sabariah (sabar) berjalan seiringan

tabah kene tinggal.. huu

hehe...
oppss... sila jangan eksploit cap jari saya ye!


footnotes
1. mana ada orang bercinta yang tak pernah bergaduh, kan, kan? (4)
2. kesian aku.. hiks
3. eleh saje je nak aku pujuk diri sendiri kan, kan? (4)
4. ape kene dengan "kan, kan" ni? (5)
5. eh dalam footnote boleh ada footnote ke?

huuu~

No comments: