21 January 2009

aku nk jadi minah rempit... bole x?

smlm tito kul 3pagi sbb siapkn assignment...
mls gile nk wat mende tuh..
nk translate ke bhs indo lg...
pnin pale aku..
mangun kul tujuh...
miss subuh lagik...
isk...
nape ngan aku?
bgn je hati dug dag dug dag..
semacam je...
hatiku bertanya 'adekah hr ini xkn lancar mcm biase?'
ah.. abaikan je la perasaan tuh...
kul lapan stengah pg... tunggu kwn aku kt rumah sakit wahidin sbb nk bg dia assignment aku... dia nk g anta kt dokter mintk sign....
tp lembap gile... so aku tingglkn assignment aku kt membe aku kt poliklinik anak...
aku pegi ATM..
nk kua duit.. babah kate da masuk duit ari jumaat aritu....
tp tgk baki tinggl 18,234 rupiah a.k.a. rm3....
duit kat tgn cume rm 2OO...
pdhal hari ini aku perlu rm 3OO!
tepon syira tanye ade extra duit tak....
nk pinjam arini... diakate ade. hehe....
so aku pun pegila rumah sakit daya...
msk rumah sakit... tatau poli jiwa ktne...
tibe2 nmpk kertas bertulis 'poli pindah ke bangunan baru'
oh... ade bgnn baru ke?
so aku pun g bgnn cntik yg mcm br je bln lps siap...
msk dlm poli, dokter belum sampai...
tunggu smpai kul spulo..
dokter masih takde...
'hari ini ada confrerence' kata temanku..
oh, ye tak ye gak, eh...
mksudnye dokter xkn dtg...
confrence slalu abih kul sbelas lbih...
aku da plan ngan syira nk g imigresen hari ni...
terpakse la mintak izin kt dokter via sms..
'pagi, doc... saya koas jiwa yang stase di poli daya' hari ini... bisa ndak sy minta izin ke kantor imigrasi utk membayar uang KITAS?'
aku lock keypad tepon. tunggu sampai fon aku bunyik 'tweet twettt... sms......'
dokter reply 'pergi mi adek'
aku senyum...
pergi imigresen...
nk byr KITAS a.k.a Kartu Izin Tinggal Terbatas..
stahun skali kne buat mende tuh yg berharga rp tujuh ratus ribu!
mhl nak mampos..
g kat kaunter, bg name... pastu dia suro tunggu...
pastu dia panggil, suro aku bayar...
kne tunggu lagi..
resit da siap....
tunggu lagi....
g amik gbr n cop jari pkai komputer... canggih gak skrg.... mantap...
'di malaysia ndak ada begini, toh?'
kata petugas itu, bangga..
aku mls nk lyn....
senyum je....
pastu dia suro aku tunggu lg....
aku ni penunggu ke????
pastu dia panggil suwo sign.....
n dia kate dtg lg minggu dpn...
sminggu lg br siap..
SIOT TOL!
da la lembap...
asik suwo aku tunggu...
pastu next week br siap?
aku nk blk dua minggu lagi dan aku kne wat erp a.k.a. exit reentry permit....
mende tu kne tunggu tiga hari untuk proses..
kalau rabu next week br siap....
bile aku nk wat erp tu pulak??
aku nk nanes dpn ptugas tuh...
'itu bukan masalah, saya..' jawabnya selamba...
aku tensen...
so aku sms mama 'doakan urusan kkk nk blk lancar eh, mama? org imigresen lembap. dlu tiga ari leh siap.. skrg da canggih n mhl sminggu br siap. huwaaa'
dlu rp 4OO ribu jer...
skrg da la mahal....
ee grm btul....
sbb ni la aku mls nk blk.. urus imigresyen mmg susah..
kne bnyk kali pegi....
kne bnyk menunggu...
argh...
blk bilik...cube nk tito tp xle...
tibe2 kwn aku tepon....
dia kate dokter nk jumpe kt fac... nk sign assignment aku n nk komen2 sket...
aku bgn ngan mls....
naik pete2 lembap....
sampai je dokter da cek n conteng assignment aku mcm2....
kitorg duduk dlm kete dia sbb dia kate kt lua panas...
xde aircond...
hehe......
aku tgk je dia conteng assignment aku sambil mengangguk2...
bnyknye kne repair!
pastu diaamik assigment aku lg satu... dia belek2...
'yang ini bagus! fotokopikan utk saya, ya'
aku sengih....
tak sia2 aku tito kul 3...
sbenanye tito lmbt sbb wat kje smbil tgk 'scrubs season five'
dokter anta aku blk ngan kete dia... save duit aku.. huhu....
kt blik aku cube tito lg...
tp xle..
mintak kabel tenet kt baji...
kitorg share cable...
aku plan nk wat research lg...
nk repair assignment..
tp mls...
so aku main2....
bace blog.. update blog....
YM dgn org yg aku xknal.. voice chat n nyanyi2 dlm room wlaupun sore aku xbest.....
nape bile aku ckp aku amik medik sume ingt aku amik nursing???
len kali aku nk ckp aku ni minah rempit, la...
hahahahahaha....

8 comments:

Anonymous said...

hahaha.... kelakar sungguh tau entry nieyh~ hehe... sabar la yer... ktorg pon kene tunggu kitas tu smpai 30hb... da la kat kulit stress giler... nak balik... huwaaa~

ainulrhy said...

hehe..
klaka ke???
nasib mlg bertimpa2....
hehe.....

Anonymous said...

tp klu dpt boss mcm dr.house mst lg bengang kn. mau kene ketuk ngn tongkat die. ko da teror omong indonesia ?

ainulrhy said...

terer? ntahla... bnyk yg masih blur2 nk memahami kata2 aku... tp adela improvement dr dlu....
stkt ni aku xjumpe anyone mcm dr house lagik..... hehe....
yg pandai tp xde prasaan...
wlaupun assignment aku kne conteng, dokter aku ttp sign...
huhu.....

nowy2ku said...

slm...uit....xbrape paham...kui2......huhu......

ainulrhy said...

haha...
maybe too much term imigresen yg aneh2..
atau maybe krn sy sndri pening smpai cara penyampaian xbgs..
huhu...
maafkan daku...
hihi

Anonymous said...

nanti bilang sama karyawan petuga imigrasi tu, di malaysia urusannya cepat sekali. beberapa jam aja udah usai.

hmmm...tapi KITAS tu mmg melecehkan.
sebab adik pon kena buat mende tu everyear. kasik VISA student terus dah la...untuk 4 thn terus ke. kan?

ainulrhy said...

betul2...
tp nk wat cemane..
kite kt negara org... kne ikut cara diaorg...
diarg bile kt ngr kite kne ikut cara kiter...
so kami terpakse la trime....