04 May 2009

depresi yang menyelimuti aku

lame x update
ade post beberapa entries tp dah delete
aku ni seolah2 lupa kenapa aku nk jadi doktor
aku ni seolah2 hilang arah
aku tak busy
bahagian interna sangatlah rileks
sangat santai
tapi aku ni yang ngade2
mcm2 mslh aku dpt
kering dah air mata aku menangis
aku nk tulis dlm blog, tp nnti ade yg sibuk tanye
"kenapa aku tak bahagia"
atau
"u ckp about me, ke? ok.. i understand"
pdhl aku ckp psl org lain..
br aku sdar hati aku terlalu banyak dilukai
terlalu banyak aku menangis
dan aku tak sampai hati nak tulis kt sni sebab aku taknak ada yang terluka
tp salahkah aku?
salah siapa sampai aku jd mcm ni?
salah aku gak
aku tak sangke mereka masih bace blog aku...
ade yg call aku tanya cmne kabar aku...
sbb tgk blog aku dah lame tak update
aku terharu...
tp mereka juga antara yang pernah melukai aku
dan mereka juga yg banyak membantu aku
ah.....
aku tak taulah!
aku nk exam ni.....
tp siang g hospital, aku blaja sket2.. lg bnyk main internet n game kt hp
kat blik aku tido
sumpah aku tak belaja!
aku asyik nak tido
produktivitas aku menurun
aku tahu semua salah aku
tp mcm mna ni?
aku tiba2 berfikir,
betulke aku nak jadi doktor???
ahhh.. kenapa dilema ini menghurungi kepala aku??
aku dah thn keempat ni!
aku suke bile patient sembuh
aku suke dunia yg penuh seni merawat manusia
tp aku seolah2 lelah dengan semua ini..
aku penat...
aku nak sesuatu tp aku takleh dapat
aku xtau ape jd kt aku melainkan...
aku depresi......

1 comment:

Pakngah said...

Salam. Anakku.

Usahlah berduka.Banyak perkara kita x faham dan mahu. Tapi kita perlu lalui demi sesuatu atau sesorang. Apa yang penting setiap sesuatu dilihat dengan mata hati bukan mata fizikal sahaja.

STUDY not DESTINATION it's only a PASSAGE. In order to reach destination we must go through the passage.

A lot of people really get stuck in the passage and never reach destination.

baca di bawah ini dan cuba fahamkan maksud babah

Lihat bunga... boleh jadi bunga kering..mahal harganya. bunga rampai dimuliakan... bunga hiasan lagi mahal. Boleh jadi macam2.

Jadi takkan doktor tu doktor je...

Dr. Mahathir - PM
Dr. sHEIKH mUZAFFAR - ANGKASAWAN
Dr. Faez - sama
Dr Fauzan - Doktor + business
and so on.

JAdi apa yang membezakan ini.

Kreativiti dan minat.

Ambillah segala yang baik dari perjalanan dan jadikan ianya sumber ilham untuk distinasi.

SO if U think doctor is the only destination then U get it wrong all the way. But DOCTOR is only passage to U destination.

Lagi kelas pulak nanti ada initial Dr. kat depan dan berjaya jadi pengusaha yang berjaya.

Why not SATISFY U self and at the same time U can satisfy U loves one.

Remember

Tun Dr. Mahathir - ends up as top PM for 22years.

Dr. Muzaffar - operates oooops not people but rocket.

Creativity of Dr Fauzan bring U the passage.

REMEMBER got get confused with PASSAGE.

FOCUS on DESTINATION.

Insyallah... U get what u want and the others too.

babah.